Monday, October 26, 2009

ANWAR DAJJAL MELAYU???

Contributed by dukeofmontecristo on Sunday, October 18 @ 11:05:02 MYT
Topic: RENCANA


Melayu diiktiraf perlembagaan Malaysia sebagai satu kaum pribumi asal Tanah Melayu ini. Sejak sebelum kemerdekaan dicapai, kepulauan semenanjung ini dikenali sebagai Tanah Melayu. Institusi Kesultanan Melayu diiktiraf segenap pelosok dunia. Penjajahan diakhiri dengan tertubuhnya Malaya dan kemudiannya Malaysia. Secara asasnya, Kaum Melayu diikitraf sebagai pribumi asal yang paling berpengaruh memperjuangkan kemerdekaan melalui tertubuhnya UMNO. Secara mudah akal, UMNO dilihat sebagai pencetus perjuangan kemerdekaan. Kaum Melayu dilihat sebagai satu kaum yang begitu vokal, bersatu, bersetia dan sedia berkhidmat kepada rakyat yang mendiami Tanah Melayu yang berbilang bangsa ini.

Namun, sejak lima ke enam tahun kebelakangan ini, kekuatan Melayu di negara ini kelihatan begitu merosot. Jatuh merudum dengan pelbagai dakwaan dan hasutan dari dalam dan luar negara. Dari mana datangnya dakwaan dan tuduhan ini? Adakah dakwaan ini tidak wujud sebelum ini ketika Melayu berada di dalam keadaan stabil dan kukuh bersatu? Ketika di era pentadbiran Perdana Menteri yang bernama Mahathir Mohammed, apakah ada yang berani membuat provokasi perkauman dan huru hara yang mampu menggugat kestabilan negara? Anda semua pasti ingat betapa hebatnya penyatuan kaum Melayu ketika itu dan betapa hebatnya Malaysia dipersada dunia. Kita begitu lantang di peringkat antarabangsa serta disegani oleh pihak kawan dan lawan. Akibat busuk hati dan gila kuasa seseorang, Malaysia menjadi tidak stabil dan huru hara keadaannya. Siapakah pencetus huru hara itu?

Individu tersebut adalah tidak lain tidak bukan, dia ialah Anwar Ibrahim. Pengkhianat negara ini sebok menyusun strategi di luar negara untuk mencapai matlamat peribadinya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Setelah dipecat oleh Mahathir, Anwar begitu berdendam untuk mengetuai kerajaan Malaysia dan seterusnya membalas "dendam" kepada individu yang memecatnya dari kemuncak cita-citanya. Bagi saya, Anwar hanya mahu menjadi Perdana Menteri, namun bukan bekerja sebagai Perdana Menteri. Kerja-kerja yang dilakukan sebelum ini lebih terdorong kepada sifat busuk hati, mencetus huru hara dan mencetuskan perasaan perkauman terhadap rakyat Malaysia.

Dia memecah belahkan keharmonian kaum dengan "janji-janji manis yang berbisa", sehingga ramau rakyat yang terpesona dengan tawarannya. Ingatkah anda kepada sifat "dajjal"? Bukankah Dajjal Laknatullah menjanjikan kemanisan palsu di dunia dan akhirnya menberikan kerosakan secara total kepada setiap individu? Apakah anda merasakan bahawa Anwar tidak bermiripkan sifat "dajjal" itu?

Anwar berjaya memecah belahkan perpaduan kaum Melayu sebagai tunjang keharmonian negara. Melayu dipecahkan kepada 3 kelompok terbesar apabila Anwar menyuruh isterinya menubuhkan Parti Keadilan Rakyat. Pepecahan Melayu ini telah merobek kekuatan Melayu yang selama ini begitu subur dijaga. Anwar tanamkan rasa kebencian di antara Melayu dan Melayu yang lain. Dihasutnya PAS yang sebelum ini menjadi pembangkang Melayu yang "sihat" kepada pembangkang Melayu yang "boleh diperkudakannya". Setelah itu, Anwar terus berkempen menimbulkan perasaan benci kaum lain terhadap Melayu. Sedangkan dia sendiri Melayu!

Anwar pernah menyerang Mahathir dengan mendakwa bahawa mantan Perdana Menteri itu adalah bukan asalnya dari keturunan Melayu. Namun, sedarkah Anwar bahawa pendakwaan itu juga begitu rapat dengan asal usul keturunannya. Cuba lihat dan selidik asal usul keturunan Anwar. Cuba lihat sanak saudara Anwar. Cuba lihat paras rupa bapa saudara dan adik beradik Anwar yang lain. Anwar mungkin sedikit "cerah" berbanding sepupu sepapatnya. Tak payahlah saya menceritakan disini, anda semua carilah sendiri dari mana asal usul Anwar.

Anwar terus menanam kebencian rakyat kepada Melayu, khususnya UMNO. Setelah dipecah belahlah Melayu UMNO dengan pelbagai fitnah, Anwar menghasut pula kaum lain untuk terus membenci UMNO. Anwar pergi ke Sarawak, di"cucuk"nya kaum pribumi di sana. Anwar pergi ke Sabah, dia cucuk pula kaum-kaum di sana. Dijanjikan jawatan utama kerajaan. Sehingga jawatan Perdana Menteri pun di"tabur"nya merata. Maka terpesonalah mereka-mereka yang mendengarnya. Percaya dengan kata-katanya, maka mereka semua mengharap dengan janji "16 September"nya. Namun setelah dua kali 16 September menjelma, "janji"nya tidak kunjung tiba juga. Bila ditanya kepadanya, maka pandailah pula lidahnya membelit kata dengan alasan-alasan subjektif. Sedangkan dia sudah menjanjikan "fakta sejarah" sebelumnya. Namun, mereka-mereka yang "buta" masih terpesona dengan penipuan "dajjal" ini.

Sedarlah kaum Melayu! Penyatuan antara kita akan menjanjikan kemajuan, keharmonian, pengisian spiritual yang tiada tolok bandingnya, kerohanian yang jitu, kehebatan Malaysia yang tidak pernah disangka dan kestabilan negara yang begitu kukuh asasnya. Cuba bayangkan jika kaum Melayu UMNO dan Melayu PAS bersatu. Bukankah ini akan memperhebatkan lagi penyatuan ummah. Apa bezanya UMNO dan PAS dari segi keanggotaan? UMNO majoritinya Melayu dan PAS juga Melayu! Jika PAS bertumpu kepada Islam yang universal penganutnya, mengapa pula PAS tidak membuka keanggotaan kepada "kelab penyokong PAS" yang bukan Islam? Tidak perlu membubarkan PAS, sertailah BN. BN sering mempelawa, PAS juga khabarnya "mahu", namun "terbantut" pula oleh "bisikan" De Facto PKR yang membantah! PAS kena ikut cakap Anwar? Mengapa pula? Apakah sebelum ini PAS tidak boleh hidup tanpa PKR? PAS ber"tuan"kan Anwar ke?

Nampak sangat Anwarlah "master mind" di sebalik pepecahan Melayu. Dia berusaha memecahkan Melayu UMNO. Setelah berjaya, ditanam pula kebencian Melayu PAS dan PKR kepada UMNO. Setelah itu, difitnahnya pula UMNO dengan pelbagai tohmahan. Kononnya dia "tahu" apa yang ada di dalam UMNO dan kerajaan. Namun, dia tidak tahu bahawa semua ahli UMNO dan rakyat "sudah tahu" auta besar yang ada pada dirinya. Siapa tak tahu dengan "Anwar dan pink form"nya? Siapa tidak tahu "yahudi dan nasrani yang begitu redha dan menyokong Anwar"? Siapa yang tidak tahu kini Anwar dengan "penipu rakyat"nya. Nama rakyat dijual demi mencari sokongan. Nama UMNO dibusukka sebagai serangan politik. Dipuji pula dirinya dikhalayak ramai. Namun, salah lakunya disimpan kemas di dalam peti besi! Begitulah sifat "pengkhianat bangsa"! Mungkinkah dia boleh dikategorikan sebagai "Dajjal Malaysia"?

No comments:

Post a Comment